Hur tänker jag med majlis?

obs! Jag är ingen unghästexpert eller så , och detta är hur jag har läst att många gör osv ;)
 

Jag har tänkt lite långsiktigt på hur jag vill rida Majlis och lite sånt.Men jag tänker att jag börjar lungt och skrittar (viket jag gjort i ca en vecka nu) henne och tränar på att göra halt, gå fram  vänja sig vid skänkeln och the basics.Hon vilar fortfarande mesta delen av veckorna, vilket jag tycker är bra.Hon vilar fyra dagar i veckan och å kommer det väl vara i kanske tre veckor till.Sedan börjar vi rida fyra dagar i veckan och vilar tre.Så kör vi på det i kanske en eller två veckor sedan trappar man ned det ytterligare och rider 5 dagar i veckan och detta tänkte jag köra lite längre, så kanske fyra fem veckor.Sedan när man gjort det brde hon klara av att gå 6 dagar  i veckan.Men vi tar det lugnt och stressar inte. När denna planen är fulländad är det nästan sommar och det har jag inte tänkt så mycket på så vi får se.jag måste såklart snacka med thea också och se om hon tycker detta verkar bra ;) För den ponnyn har det där extra.
 

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: